2010. november 15., hétfő

Német idézet 27: [Da]...mein Gewissen in den Worten Gottes gefangen ist, ich kann und will nichts widerrufen, weil es gefährlich und unmöglich ist, etwas gegen das Gewissen zu tun. Gott helfe mir. Amen. (Hier stehe ich! Ich kann nicht anders.)

Német idézet: [Da]...mein Gewissen in den Worten Gottes gefangen ist, ich kann und will nichts widerrufen, weil es gefährlich und unmöglich ist, etwas gegen das Gewissen zu tun. Gott helfe mir. Amen. (Hier stehe ich! Ich kann nicht anders.)

Típus: idézet, szállóige, mondás, bölcsmondás,

Jelentése: Itt állok! Nem tehetek másként.

Eredete: Martin Luther, (eredetileg Martin Luder) (Eisleben, 1483. november 10. ? Eisleben, 1546. február 18.) A protestáns reformáció szellemi atyja, lelkész, reformátor. Ágoston-rendi szerzetesként lett teológus és professzor, és a wittenbergi egyetem biblikus tanára. Wormsban, 1521. április 17-én a Birodalmi Gyűlés (Reichstag zu Worms, ) előtt hittételeinek visszavonására felszólították, de ő ezt felelte:
[Da] ... mein Gewissen in den Worten Gottes gefangen ist, ich kann und will nichts widerrufen, weil es gefährlich und unmöglich ist, etwas gegen das Gewissen zu tun. Gott helfe mir. Amen.?
de gyakran így idézik: "ich kann nicht anders, Gott helfe mir, Amen"

Martin Luther
(1483-1546)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése